Voetbal supplementen

We beleven allemaal plezier aan voetbal. Naast het kijken, is het natuurlijk ontzettend leuk om zelf te spelen. Hierbij moeten we er rekening mee houden dat voetbal intensief is. Dat maakt het spannend en uitdagend, maar het zorgt er ook voor dat je spieren worden belast. Je vraagt tijdens het voetballen veel van je lichaam. Daarom is het belangrijk dat je je lichaam goed verzorgd, zodat je zowel beter presteert als blessures voorkomt. Hierbij kunnen supplementen helpen. Hier lees je wat de beste voetbal supplementen zijn en het nut van deze supplementen!

Voetbal supplementen bestellen?

Ben je geïnteresseerd in voetbal supplementen? Hier komt binnenkort een tabel met de beste aanbiedingen!

Wat zijn de beste voetbal supplementen?

De beste voetbal supplementen zorgen ervoor dat je optimaal presteert tijdens het voetballen en werken preventief voor het voorkomen van blessures, door het beschermen van je spieren. Zie hieronder de beste voetbal supplementen:

  • Eiwitshakes
  • Creatine
  • BCAA’s
  • Calcium
  • Omega 3
  • Cafeïne tabletten

Hieronder wordt het nut van elk supplement voor voetballers toegelicht.

Eiwitshakes

Je spieren hebben eiwitten nodig. Een belangrijke en snelle bron van eiwitten zijn eiwitshakes, ook wel whey genoemd. Door het drinken van een eiwitshake krijg je direct veel eiwitten binnen. Dit is belangrijk voor zowel het herstel, behoud en de opbouw van je spieren. Hierdoor zijn eiwitshakes nuttig voor voetballers.

Creatine

Voetbal is een fysieke sport. Fysiek sterk zijn wordt steeds belangrijker. Je hebt dus kracht en explosiviteit nodig. Hiervoor is creatine het meest geschikte supplement. Het zorgt ervoor dat je lichaam meer spiermassa aanmaakt en geeft je tijdens de wedstrijd of training meer kracht en explosiviteit.

BCAA’s

Je spieren worden tijdens het voetballen belast. Met BCAA’s verzorg je je spieren. Deze aminozuren zorgen ervoor dat je spieren beter en sneller herstellen. Daarnaast voorkom je spierafbraak en helpen BCAA’s zelfs helpen bij spieraanmaak. Bovenstaande redenen maken BCAA’s een geschikt voetbal supplement.

Calcium

Calcium heeft twee belangrijke voordelen voor voetballers: het versterkt je botten en is goed voor de werking van je spieren. Dit supplement kun je als voetballer dus goed gebruiken om je lichaam te beschermen en versterken.

Omega 3

Het supplement omega 3 heeft vele gezondheidsvoordelen. Ook voetballers hebben dus baat bij omega 3. Voor voetballers zijn de belangrijkste voordelen dat omega 3 goed is voor je hart en longen, je gewrichten soepel houdt en je concentratie verbetert.

Cafeïne tabletten

Vermoeidheid tijdens een wedstrijd komt vaak voor. Cafeïne verhoogt je energie en verlaagt je vermoeidheid. Daarnaast is het goed voor je geheugen, alertheid en motivatie. Hierdoor is een cafeïne tablet een geschikt voetbal supplement.

Voetbal supplementen voor, tijdens en na je wedstrijd of training

Elk supplement heeft een specifieke werking, wat betekent dat niet elk supplement op hetzelfde moment ingenomen wordt (bijvoorbeeld alleen na de wedstrijd). Daarom leggen we uit welke voetbal supplementen je voor, tijdens en na een wedstrijd (of training) gebruikt.

Supplementen voor je wedstrijd/training

Een geschikt supplement die je voor het voetballen zou kunnen gebruiken is een cafeïne tablet. Deze neem je voor je gaat voetballen in, omdat het je energie en concentratie geeft en je vermoeid verlaagt. Creatine en BCAA zou je ook voor de wedstrijd of training kunnen gebruiken.

Supplementen tijdens je wedstrijd/training

Hoewel je BCAA voor je wedstrijd of training kunt innemen, is het gebruikelijk om dat tijdens je wedstrijd of training te doen. Hierdoor ga je verzuring tegen en voorkom je spierafbraak. Je zult met BCAA ook meer energie tijdens het voetballen voelen, omdat je je spieren voorziet van nieuwe essentiële aminozuren.

Supplementen na je wedstrijd/training

Om je lichaam te voorzien van eiwitten na een zware inspanning (wedstrijd/training), is het een goede keuze om een whey eiwitshake te drinken. Verder is het ook een optie om creatine in plaats van voor de wedstrijd/training, na de wedstrijd/training te gebruiken. Tenslotte is calcium een geschikt supplement voor na het voetballen.